Bukan Salah Ibu Yang Mengandung…

Aku tak tau la camna gambo ni buleh ada dalam pc yang aku guna ni. Erm…aku rasa bukan salah ibu yang mengandung. Inilah gambaran kasar muda-mudi zaman sekarang…

bukan-salah-ibu.jpg

bukan-salah-ibu-3.jpg

bukan-salah-ibu-2.jpg

 p/s: Korang rasa siapa yang salah?

 

  1. #1 by Reen on Ogos 9, 2006 - 10:16 am

    Sayang sekali…..muka comel comel terjebak kearah ini……katakan tak nak…..

  2. #2 by linn_comel on Ogos 10, 2006 - 4:44 am

    Melahirkan anak tidak salah..(bukan salah ibu mengandung).Terpulang pada pendidikan yang diberikan. Adakalanya pendidkan sudah yang terbaik, tapi masih berlaku gejala yang tidak diingini..salah siapa? tepuk dada tanya diri sendiri

  3. #3 by hardyweb on Ogos 10, 2006 - 7:34 am

    Anak ibarat kain putih, ibu bapa lah yang mencorakkan mereka sama ada jadik Yahudi, Nasrani atau majusi ….

  4. #4 by bono201 on Ogos 10, 2006 - 1:42 pm

    budak skang ni dah melampau..buat keja tak berpekdah untuk diri sendiri.Menyusahkan mak bapak!

  5. #5 by surfaddict on Ogos 13, 2006 - 6:34 am

    mereka skang terlalu berani utk mencuba…dan kemudian ketagih..salah siapa..? Semua bergantung pada keadaan persekitaran..kalau di rumah bermasalah..itu salah family..kalau family ok..tp masih begini..itu salah diri sendiri yg tidak dapat menggunakan otak dgn baik dan terlalu terikut-ikut dgn trend skang.

  6. #6 by soulof99 on Ogos 14, 2006 - 6:14 am

    Huh.. tak tau nk cakap apa… sy ada gak nampak gambar ni dulu. Kalau x silap kat site mat rempit mana ntah. Mungkin nilah minah2 rempit (Ikut apa yang ada kat site/forum tu la)

  7. #7 by torey on Ogos 24, 2006 - 8:58 am

    herm….yg gmbar plg atas tu comel pastu tetek montok kan best klau aku dpt raba or isap….hehehe…jgn mrhnya

  8. #8 by terabur on Ogos 30, 2006 - 1:40 am

    masa kekecik mak dia buang uri kat tempat tak elok tuhh!!

  9. #9 by cikf=) on Jun 29, 2007 - 12:30 am

    salah sendiri…

    • #10 by eyvwan on Disember 4, 2009 - 4:17 am

      babi pun pandai jaga adab……
      apa yang nk dibanggakan hisap rokok tu?dh rasa bangga sangat….. cupa lu semua fikir….

  10. #11 by aku on Julai 24, 2007 - 8:06 am

    harap muke cun dan comey tapi perangei dia cam babi hutan!!!!!!!!!!!

  11. #12 by ComeY on Julai 24, 2007 - 8:07 am

    hoi

  12. #13 by Lady N on Julai 26, 2007 - 10:06 am

    kesian… terlalu daif kot..

  13. #14 by FAIZCAPIROSSI on Julai 31, 2007 - 2:47 am

    APE KEJEDAHNYA ANAK BANGSA KITA NI!!!!!!!!!!!!!
    TAK TAHU KE YANG DORANG NI MELAKUKAN SALAH!!!!
    SAPE YANG PATUT DIPERSALAHKAN?
    IBUBAPA?RAKAN2?ATAU SIAPA?????????????
    HARAP IANYA AKAN BERUBAH DIMASA AKAN DATANG….

  14. #15 by Arsadi Putra on Ogos 7, 2007 - 12:09 pm

    Bila ibu boleh memilih

    Anakku,… Bila ibu boleh memilih Apakah ibu berbadan langsing atau berbadan besar karena mengandungmu Maka ibu akan memilih mengandungmu… Karena dalam mengandungmu ibu merasakan keajaiban dan kebesaran Allah

    Sembilan bulan nak,… engkau hidup di perut ibu
    Engkau ikut kemanapun ibu pergi
    Engkau ikut merasakan ketika jantung ibu berdetak karena kebahagiaan
    Engkau menendang rahim ibu ketika engkau merasa tidak nyaman, karena ibu kecewa dan berurai air mata…

    Anakku,…
    Bila ibu boleh memilih apakah ibu harus operasi caesar, atau ibu harus berjuang melahirkanmu
    Maka ibu memilih berjuang melahirkanmu
    Karena menunggu dari jam ke jam, menit ke menit kelahiranmu
    Adalah seperti menunggu antrian memasuki salah satu pintu surga
    Karena kedahsyatan perjuanganmu untuk mencari jalan ke luar ke dunia sangat ibu rasakan
    Dan saat itulah kebesaran Allah menyelimuti kita berdua
    Malaikat tersenyum diantara peluh dan erangan rasa sakit,
    Yang tak pernah bisa ibu ceritakan kepada siapapun

    Dan ketika engkau hadir, tangismu memecah dunia
    Saat itulah… saat paling membahagiakan
    Segala sakit dan derita sirna melihat dirimu yang merah,
    Mendengarkan ayahmu mengumandangkan adzan,
    Kalimat syahadat kebesaran Allah dan penetapan hati tentang junjungan kita Rasulullah di telinga mungilmu

    Anakku,…
    Bila ibu boleh memilih apakah ibu berdada indah, atau harus bangun tengah malam untuk menyusuimu,
    Maka ibu memilih menyusuimu,
    Karena dengan menyusuimu ibu telah membekali hidupmu dengan tetesan-tetesan dan tegukan tegukan yang sangat berharga
    Merasakan kehangatan bibir dan badanmu didada ibu dalam kantuk ibu,
    Adalah sebuah rasa luar biasa yang orang lain tidak bisa rasakan

    Anakku,…
    Bila ibu boleh memilih duduk berlama-lama di ruang rapat
    Atau duduk di lantai menemanimu menempelkan puzzle
    Maka ibu memilih bermain puzzle denganmu

    Tetapi anakku…
    Hidup memang pilihan…
    Jika dengan pilihan ibu, engkau merasa sepi dan merana
    Maka maafkanlah nak…
    Maafkan ibu…
    Maafkan ibu…
    Percayalah nak, ibu sedang menyempurnakan puzzle kehidupan kita,
    Agar tidak ada satu kepingpun bagian puzzle kehidupan kita yang hilang
    Percayalah nak…
    Sepi dan ranamu adalah sebagian duka ibu
    Percayalah nak…
    Engkau adalah selalu menjadi belahan nyawa ibu…

    rintihan ibuku, arsadi

  15. #16 by annisa wijaya on Ogos 7, 2007 - 12:24 pm

    ya…. Allah janganlah kau kutuk kami semua karena ulah mereka, saudaraku janganlah kamu menjadi orang yang berbuat maksiat sesunggunya perbuatan itu akanmerusah negara, agama dan martabat wanita.

  16. #17 by marinta from Indonesia on Ogos 8, 2007 - 6:07 am

    assalamualaikum…
    saya punya adik seumur kamu. tolong jangan sampai keluargamau sakit hanya karena kamu tidak bisa mengatakan tidak pada hal negativ. ok adikku?
    wassalamualaikum

  17. #18 by dark girl on Ogos 19, 2007 - 3:08 pm

    entah nak cakap sapa yang salah..
    kalu cakap parents, mungkin ade.
    klau ckp sendiri tu pun ade. coz itu kan niat sendiri, nawaitu kene betul.
    nak slh kan mak bpk tu..em.., tengok mak bpk diorng la, klau parents dye baik, mngkn slh bri didikan,krng agama o manjakan anak sgt pai ank tak knl budi mak bpk de org..
    semua ade slh msng2.. cube tnye kat bdk nkl tu, sma dgn parents dye…
    tapi kesian le kan, mak penat2 keluarkan kite dari rahim. tapi anak buat perangai.. buat mak kecewa la plak.ayah plak happy sgt2 tengok kite mkin bsr, tp bile bsr tu perangai hancuss…
    kalau nak ckp bnyk2,org menyampah la plak.
    sbnrnye hdp nei pnh cabaran. kalu senget je jln kte mst jatuh.
    kte kene pandai tentu hala tuju kehdpn kite. tapi kite manusia mang bnyk buat silap.
    pandai2 le kawal dri tu.. tapi klau tak dpt gak tu, nak buat cam nei.. dah rosak kot..
    Aku pun ape kurng nye..
    cume takde le jht sgt mcm tu.. dan hrp tak buat perkara mcm tu pai ble2..
    manusia,manusia….

  18. #19 by qQQqqQq on September 25, 2007 - 5:40 am

    Padan muke… nanti satu Malaysia tgk muke budak tu……. MaLu MaLu,,, Booooooooo BOOOOOO BOOOOOO.

  19. #20 by kawaks on September 29, 2007 - 6:56 am

    2 kurang ajar nama nya….

  20. #21 by YB on Oktober 1, 2007 - 12:14 pm

    NAK BUNUH DIRI KE WEY!BANYAK2 MAKANAN YANG BERKHASIAT, BENDA BERACUN TU JUGAK LU PILIH.MULA2 ROKOK , LAMA2 DADAH.INSAFLA WEY!

    • #22 by yb choi!!!!! on Julai 7, 2010 - 4:01 am

      rasa dh ckp bagus nak komen org ha… da ckp amar makruf nahil munghkar ke??? sedar-sedar lh woi…. aku tak nk komen org bab, x suka nk jaga tepi kain org… kau tu yb ke.. pe maksud yb… yb=yang bodo or yang babi or yang bengap or yang bahlol….

  21. #23 by hurun'ain on Oktober 2, 2007 - 3:37 am

    aku dh lali dh tgk remaja yg terjebak dgn gejala ni.. aku bkn org sosial tp tggal di kaw yg banyak masalah sosial.. semuanya bergantung pd diri sendiri. bkn msalah keluarga atau sekolah yg jd tajuk utama tp faktor diri sendiri yg perlu di selidik dahulu.. tak guna menuding jari pd org lain.. hati masing2 yg nak.. fikir la sendiri akibatnya nanti.. diri sendiri yg nakkan perhatian dan keseronokan.. susah nak ubah sikap diorang ni.. makin di marah makin dibuat.. sendiri mau ingat laaa…. masya Allah..

  22. #24 by mrs.mizan on Oktober 4, 2007 - 9:18 am

    ibu mengandung tidak sala dalam hal seumpama ini,anak ibarat kain putih’ yg mencorak nya semasa kecil diberi pendidikan yg mana baik dan yg buruk.bila anak2 dah besar panjang dah tahu serdiri di kaki seniri dia yg mencorakan diri dia sendiri.pengaruh luar yg merosakan anak muda kita sekarang contoh persekitaran yg disko nya pub nya…remaja suka mencari sesuatu yg berlainan dgn diri dia tgk ada teman2 isap rokok mula lah dia kut sama baru nampak lebih cun dan spoting…ganas!!! huhu….sape salah tak penting tapi remaja muda mudi tu lah mesti tanggung jawab ats dia laku kan jgn salah kan mak bapak!…

  23. #25 by bob on Oktober 8, 2007 - 7:31 am

    bukan salah ibu mengandung
    tapi salah bapak nyer
    bapaknyer yang hisap rokok dalam umah
    luar rumah
    tepi rumah
    tengah rumah
    belakang rumah
    kedai kopi
    kedai runcit,bag anak depa nampak
    kalu tak merokok takkan anak nak merokok juga tol tak semuaaaaa
    sapa sokong aku angkat tangan huhuhu

  24. #26 by Hidayattul Taufik on Oktober 10, 2007 - 6:27 am

    bismillah dengan nama Allah yang maha pengasih dan penyayang,
    sahabatku…siapapun anda yang terpampang di picture di atas, cobalah sesekali ajak diri kita merenung, dari mana kita,sedang dimana dan akan kemanakah kita sebenarnya,
    apakah seperti ini cara anda bersyukur pada Allah, anda masih diberikanNya mata yang bisa melihat, meskipun Allah tahu betapa mata kita sering sekali bermaksiat, Allah tahu betapa mata ini jarang sekali kita gunakan untuk membaca ayat-ayatNya, namun Allah tetap menjaga mata kita, padahal begitu mudah bagi Allah mencabut nikmat penglihatan ini,andaisaja kita sudah tidak bisa lagi melihat, betapa dunia yang luas ini terasa sempit dan sangat menyesakkan dada.
    Subhanallah, maha suci Allah, yang masih mengijinkan kita untuk bisa berjalan dengan baik, sadarkah kita betapa banyak ummat manusia yang harus rela menghabiskan sisa umurnya dikursi roda karena tidak bisa berjalan….
    dan bagaimana dengan kita?dengan anda? yang menghabiskan waktu percuma, padahal waktu kita di dunia ini teramat singkat, amat merugilah kita yang merasa kematian masih jauh dari kita..
    cobalah anda menatap langit yang berdiri tanpa tiang, samudera yang begitu luas, bintang-bintang di langit yang berkelap-kelip, dan banyak lagi kebesaran Ilahi yang tidak sanggup untuk diungkapkan satu-persatu…lalu kenapa kita sombong????apa yang pantas kita sombongkan???apa???kenapa kita merasa bangga dengan tingkah laku buruk yang kita lakukan????tanya kenapa…

  25. #27 by Robby on Oktober 18, 2007 - 3:04 am

    Ya akh/ukh.. Mungkin anda telah mengalami masa2 yang sulit.. Tetapi bukan begitu caranya.. Banyak orang yang salah kaprah tentang masa muda.. Muda bukanlah untuk berfoya-foya.. Tetapi untuk menentukan masa depan kita.. Allah selalu bersama kita..

  26. #28 by joe on Oktober 18, 2007 - 3:42 pm

    btul tu.. sayang.. muka je comel. kan bgus muka yg vantik comel tu dipadankan dengan akhlak yg baik. kalau aku jumpa cewek dua ni aku jadikan salah sorg dri dorg kapell aku. buruk cmna skalipun klu di bimbing bgus2 msti brubah penya. aku doakan siapa2 yg bekenaan dlm gmbr tu sipolan binti sipolan cepat2 berubah berada pada jalan yang lurus.. Amin…

  27. #29 by roshaizulnizam on Oktober 21, 2007 - 3:09 am

    amin….mudah-mudahan

  28. #30 by silva on Oktober 25, 2007 - 3:17 am

    ga punya pikiran kali y ?????????? ibu cape2 cari uang buat biayain qta tp malh dibuat maksiat insyaf mohon maaf pada ibumuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!! insya 4jj1 ibu km pasti maafin kmu dan minta ampunlah pada 4jj1

  29. #31 by silva on Oktober 25, 2007 - 3:18 am

    kmu jgn sakiti ibu kmu gmn klo ibu kmo liat kmu ky gtu pst hatinya sakit bgt!!!!!!!!

  30. #32 by ryanis on November 2, 2007 - 3:36 am

    bi bumi yang kita pijak ini sih, bagus banged foto kaya gitu……………..

    tapi keren ga ya gaya gitu di akhirat nanti ??????????????????????

  31. #33 by nasa on November 15, 2007 - 5:43 pm

    bukan salah ibu mengandung…
    salahkan bapak tak pakai sarung…
    dapat anak tak sedar untung…
    dari isap rokok baik makan taik idung…

    kahkahahahahha….

  32. #34 by roshaizulnizam on November 19, 2007 - 2:35 am

    best pantun ko nasa

    huhuhuhu

  33. #35 by Dari jogja Indonesia on Disember 13, 2007 - 4:15 pm

    salahkan pertama-tama pada diri kita terlebih dahulu kenapa kita tidak mau menasehati !

  34. #36 by asu on Disember 17, 2007 - 5:29 am

    modar

  35. #37 by asu on Disember 17, 2007 - 5:30 am

    hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  36. #38 by asu on Disember 17, 2007 - 5:31 am

    inilah calon perek2 profesional….

  37. #39 by Dari Jogja Indonesia on Disember 28, 2007 - 4:53 pm

    KATANYA NGAK MAU DI LECEHKAN MALAH MELECEHKAN DIRI DAN BILA TERJADI SESUATU ( PEMERKOSAAN ) AKAN SAYA BIARKAN.

  38. #40 by syandie on Januari 1, 2008 - 9:10 am

    gila…..
    tp mau gma..
    ya gn lah anak jaman sekrang..
    g tau balas budi..
    bknnya tambah pinter mlh tambah bloon..
    inget ortu di rumah..
    banting tulang buat nyekolahin klean..
    durhaka banget sich..

  39. #41 by jancuk on Januari 11, 2008 - 8:50 am

    itu plink cm maen2 soalx tu rokok ngga nyala>…………

  40. #42 by ikbar on Januari 30, 2008 - 11:28 pm

    Hidup itu pilihan jika kita tidak bisa memilih kitalah yang akan dipermainkan oleh pilihan itu sendiri………………

  41. #43 by MetalleR on Februari 1, 2008 - 8:38 pm

    keren parah lo nyet….

    mdh2an slamet dari, jantung, kanker rahim, ginjal, pnya anak hiper aktif.. amin

  42. #44 by budak sekolah on Februari 4, 2008 - 8:06 am

    apalah nak jadi buat malu budak sekolah jek…

  43. #45 by Arif on Februari 13, 2008 - 3:38 am

    Klau nak buat keje yg x berpaedah,jgn la smpi kantoi bodoh….Sorok2 la ckit..

  44. #46 by eyja on Mac 5, 2008 - 10:24 am

    katekn tak nak merokok!

  45. #47 by ngaong on April 14, 2008 - 6:28 pm

    hmmmmm….
    mrupakan tugas dan tanggung jawab kita semua untuk merubah segala yang bukan pada tempatnya. bukan hanya membeci saja tanpa berusaha untuk memperbaikinya. hanya berkeluh kesah tanpa menyadarkannya…

  46. #48 by haniko on April 16, 2008 - 11:54 pm

    salah semua,
    diri sendiri >> tidak tahu membedakan baik buruk
    ibabapa >> didikan agama yang kurang mantap, mungkin juga teladan yang diberikan tidak bagus
    masyarakat >> kurang prihatin

    # kalau muka tidak comel, adakah sesuai perangainya pun tidak comel ??
    # bukan salah ibu mengandung
    # terima kasih ibuku. LOVE YOU

  47. #49 by sakai! on April 19, 2008 - 7:52 am

    pic yg ats skali 2,,alang2 da selak tudng 2 nmpk ehem2 bek bkk trs bju!!!

    sayang skali mke cun mercun,,,tp isap ROKOK,,alang2 isap ROKOK 2,,bek isap DADAH trs,,bia ******!!

  48. #50 by sakai! on April 20, 2008 - 11:30 pm

    yg ats skli 2,,alang2 da wat tdg cm 2 (nmpk ehem2) pe slhnye kalw bkk bj trs?!
    xde rr mamat2 ne pk bnde bkn2…..kalw aku kt dpn ko da lme aku bkk bj ko 2!!lps gian kt mamat sume ne!!

    second pulak,,mke da cun mercun,tp isap ROKOK,
    ALANG2 DA ISAP ROKOK 2, APA SALAH NYE KLO ISAP DADAH SKALI?!
    jd minah gian!!

    yg third pon sme,,

    mak ko ngandungkn ko 9 bln 10 ary, suh ko wat baik!
    ne ke blsn ko kt mak bpk ko???
    mmg ank xngenaNG budi!!

    HAKTUII!!

  49. #51 by sakai! on April 20, 2008 - 11:31 pm

    yg ats skli 2,,alang2 da wat tdg cm 2 (nmpk ehem2) pe slhnye kalw bkk bj trs?!
    xde rr mamat2 ne pk bnde bkn2…..kalw aku kt dpn ko da lme aku bkk bj ko 2!!lps gian kt mamat sume ne!!

    second pulak,,mke da cun mercun,tp isap ROKOK,
    ALANG2 DA ISAP ROKOK 2, APA SALAH NYE KLO ISAP DADAH SKALI?!
    jd minah gian!!

    yg third pon sme,,

    mak ko ngandungkn ko 9 bln 10 ary, suh ko wat baik!
    ne ke blsn ko kt mak bpk ko???
    mmg ank xngenaNG budi!!

    HAKTUII!!

    naseb kubur len2

  50. #52 by mai toi toi on April 25, 2008 - 9:13 am

    Fuuuyo tetek best woo…..watpe la hisap rokok bek hisap punei aku…. arap muke je lawa tapi barua…hahahaha

  51. #53 by andi on April 30, 2008 - 9:50 pm

    sayang siut…
    dah la pkai baju sek…
    isk3

  52. #54 by mangga on Mei 5, 2008 - 8:54 am

    ya Allah..
    wt mlu orng melayu jer..
    jd bngga ke wt cm tu??/
    dpt pykit lg ade..dah2 la tambh pt yng ade kt wd tu..
    sedr la..dunia dh smpai ke penghujungnyer..

  53. #55 by samurai berkata.... on Mei 5, 2008 - 8:55 am

    astaga…..ape nak jadi dgn bangsa kita skrg nih…..
    igtlh dunia kita ni sudah tua….hanya menanti masa saje……
    sedarlah wahai insan2 diluar sana…….
    kembalilah ke jalan yang benar……

  54. #56 by miera on Mei 6, 2008 - 11:57 am

    comel kew??klaka rr,,aq tgk x comel pon,,hrp jew tot bsr,,mke die aq bgi marks 1.5/100,,huhuhu,,jujur k,,

  55. #57 by ABENAKAL on Mei 12, 2008 - 1:00 pm

    INI BUKAN SALAH SESIAPA, ini semua salah KERAJAAN MALAYSIA!! Cuba korang pikir balik, kalau kerajaan hukum budak sekolah yang merokok dengan hukuman berat, mesti diorang tak berani nak hisap rokok. aahh.. malas nak cakap.. ini semua dasar kerajaan yang memanjakan bebudak ni..

  56. #58 by aweks on Jun 23, 2008 - 8:03 am

    aslmkm…sume…
    fisrt skali aku nk luahkn ape yg aku rse…untk gejale2 mcm nie…
    kalo aku, aku benci btol kalo ade sesetgh orng yg suke menuding jari pd parent…
    mmg ade sestgh parent mmg x ambil peduli pasl2 ank2…tp x semua….kebyk remaje skarng nie, sker bebas…mmg ssh nk kawal…nk2 remaja yg bergaul ngan remaje x tentu hala….,kalo stakt isap rokok leh trime lg..bab nenek kter dlu pun isap okok gk kn/?, tp x jd isu pun kn..? tp jgn lr terjebak ke lain…mmg ssh nk slamt kn..pe2 pun..aku nk tegas kn cni…jgn r korng menuding jari sesuke ati pd orng…tnpe thu asl usul masalh diorng…so yg kpda yg suke menuding jari…insaf lah, bab perkare mcm nie, akn berlaku jgk kepda jenerasi korng…blm kne blom thu…wslm

  57. #59 by mira on Julai 2, 2008 - 8:05 am

    kai jer tudung tapi peragia hanya tuhan jer yang tahu…. korg tak tau malu ker muka masuk internet…. supe tak yah kai tudung la wat malu org yang kai tudung jer…. tak ingat tuhan ker…. dah lah kai baju sekolah pastu pegang rokok…. mandul la ko nanti… pikir la dulu sebelum wat perkara tak senonoh…..

  58. #60 by aery on Ogos 3, 2008 - 4:16 am

    bukan slh mak bapak,slh budk2 2 ler.

  59. #61 by sairi&zetty on Ogos 3, 2008 - 4:21 am

    zaman skarang budak perempuan sume x leh pakai.x caye tengok gambor di atas. harap muke je lawa tp perangai taikkkkk.apa la yg diorg banggakan 2. panas perut mak diorg 2 la isap rokok lebih baik isap takok

  60. #62 by sairi&zetty on Ogos 3, 2008 - 4:21 am

    haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  61. #63 by sairi&zetty on Ogos 3, 2008 - 4:22 am

    hai mira

  62. #64 by jakka on Ogos 3, 2008 - 4:24 am

    awek 2 mcm pernah lalui je mcm gambar di atas 2

  63. #65 by jakka on Ogos 3, 2008 - 4:26 am

    bkn cara 2 selesaikn mslh aweks oii.cara yg btl smbahyg mntk doa kt allah 2.bkn nye buat dosa lg.ana faham

    • #66 by jakka sembahyang on Julai 7, 2010 - 4:11 am

      oi!!!!!!!!!!!!! lain2 kubur la… lu pahal… dia masuk kubur pun bukan ajak lu pun… lu pa kisah dosa org… ko tu dh cukup lima waktu ke????

      • #67 by mujaheedah al-jameelah on Julai 7, 2010 - 12:59 pm

        saudara/saudari,

        bahasa tu jangan la kurang di ajar sangat. akhi tu bukannya ckap pasal saudara/i kan? siapa yg terasa, dialah agaknya…mestilah dia kisah. ana pn kisah. yg masuk kubur tu dh tentu2 dosa dihitung dgn amaln. yg berjiran ni…juga akan ditanya di akhirat kenapa tak jalankan kewajipan bdakwah sesama manusia. jgn pakai ayat org yg mcm tak bersekolah agama dan tak dapat pendidikan dari mak bapak wahai saudara/i. kita ni hidup ada tuhan. lg2 melayu mestilah Islam..malulah pada Allah..bercakap biar berlapik…yg lain2 dlm thread ni..bercakap biar berpikir esok lusa still hidup ke..yakin ke. even kita mencarut pn Allah tahu ye…jadi jgn jadi manusia yg tak btamadun. sekolah tinggi2.tp bahasa macam org dapat pelajaran sampai darjah 6. hormat perasaan org lain bila bcakap.

  64. #68 by jakka on Ogos 3, 2008 - 4:27 am

    ko 2 igt ke dunia samurai oi

  65. #69 by KuNora on Ogos 31, 2008 - 7:25 am

    Salam.

    Dalam hal ini kita tidak perlu menjadi seperti lagu Bangau oh Bangau . Di mana kita saling menuding jari menjadi siapa yang salah. Tindak tanduk remaja ini adalah retetan daripada kecelaruan minda mereka . Kecelaruan minda ini byk disumbangkan oleh kepelbagaian faktor. Antaranya kedangkalan fikiran mereka sendiri, pengaruh rakan sebaya, kegagalan insitusi rumahtangga, kecuaian masyarakat yang selalu lepas tangan walaupun melihat kejelekan ini berlaku di depan mata.

  66. #70 by Lelouch Vi Britannia on Ogos 31, 2008 - 3:19 pm

    Sedih tgk budak zaman sekarang…Maybe satu hari nanti akan lahir team yg akn membersihkan budaya negatif nie,,,,,

  67. #71 by venom on Jun 10, 2010 - 2:08 am

    dasar anak cewenya aja yang ga tau diri…
    bukan pada belajar yang bener…

    kasihan…

    disangka keren gitu yah.. ckckckckck

    • #72 by endon x sedar dirik on Julai 7, 2010 - 4:07 am

      ini hal nya malaysia, usah d campur, wahai endon sekalian… disana udah bagus bangat ya.. simpan lh kata2mu untuk artis di seberang sana, kerna mereka butuh kata2 org bijak pandai seperti kamu….

  68. #73 by arffleh on Julai 8, 2010 - 3:11 am

    ye lah yelah…mmg mula 2 tu isap rokok…sip dalam2 tpi bila dah lain hal isap benda lain pulak…zaman sekarnag nie byk sangat dugaan hidup bersama tekanan perasaan..mau tak mau kehidupan mesti di terus kan ..rasa2 nya masalah zaman kini adalah moral dan tidak hormati diri sendiri..

  69. #74 by mat irzan on Julai 22, 2014 - 1:54 am

    dah boleh fikir mane yg baik atau buruk

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: