Tempe Oh Tempe…

tempe.jpg

Diam tak diam dah 3 bulan aku di Terengganu. Sepanjang tempoh tu, aku langsung tak pernah balik Johor. Erm..aku dah stat rindu pada mak ngan abah kat kampung (huk..huk..pilunya).

Setakat rindu mak abah apala sangat. Aku leh call diorang. Tapi kalau rindu nak makan tempe camna?? Aku dah betul-betul gian nak makan tempe. 3 bulan beb aku tak makan tempe!

Kalau dapat makan tempe goreng cicah sambal kicap alangkah syahdunya. Malangnya kat Terengganu memang susah nak jumpa tempe. Kalau ada pun yang bungkus dalam plastik. Tak sedap jack!!

Tempe…dimana ko…

p/s: Aku dah menggigil ni….nak makan tempe…

  1. #1 by apis17 on Jun 4, 2006 - 7:26 am

    makan budu je besh..

  2. #2 by roshaizulnizam on Jun 4, 2006 - 7:28 am

    tempe cicah budu mesti lagi best..

  3. #3 by ajurina on Jun 6, 2006 - 5:33 am

    gilerk nak makan tempe ko ni? esok aku pos.. pakai emel lah.. nyam2 tadi aku makan tempe beb.. hehe

  4. #4 by roshaizulnizam on Jun 6, 2006 - 5:42 am

    hampeh ko aju. wat aku terliur je…

  5. #5 by surfaddict on Ogos 13, 2006 - 6:44 am

    huhu..akupun suka tempe gak..especially yg balut guna daun getah…traditional betul…

Tinggalkan Jawapan

